افزایش میلیونی نرخ سفرهای هوایی خارج از کشور برای نوروز ۹۷

 

بررسی نرخ بلیت‌های هواپیما برای سفرهای خارجی نشان می‌دهد، نرخ سفرهای هوایی برای گردشگران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را در ایام نوروز ۹۷ دارند میلیونی بالا رفته است.

به گزارش مشرق، تعطیلات ژانویه در کل اروپا برگزار شد و برخی از ایرانی‌ها برای دیدن این جشن راهی کشورهای دیگر شدند در این میان پروازهای خارجی و حتی ایرلاین‌های ایرانی که به مقصد خارج از کشور پرواز دارند نرخ خود را در این ایام بالا بردند نرخی که گاهی تا دو و یا سه برابر قیمت نیز افزایش داشت.

ادامه مطلب...

کشتی نفتکش سانچی به طور کامل غرق شد

 

انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران درگذشت دریانوردان عزیز کشورمان را تسلیت عرض نموده و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده ی این عزیزان داریم.

جزئيات ورود 9 هواپیمای برجامی و تشكيل 10 ايرلاين

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که در تعداد مسافران افزایش 19 درصدی رخ داده است، از ورود 8 الي 9 هواپیمای برجامی تا پایان سال جاری به کشور خبر داد و گفت: با ایجاد ۱۰ ايرلاين به منظور فاینانس هواپیما موافقت اصولی انجام گرفته است.

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در دومین نمایشگاه حمل و نقل گفت: حمل و نقل تاثیر بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور دارد که امیدواریم در بخش هوایی رسالت خود را در توسعه به عمل و اجرا برساند.

 رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: به منظور دستیابی به اهداف سازمان یکی از کارهایی که در چند سال اخیر انجام دادیم استفاده و بهره مندی از تجربیات کشورهای همسایه و همچنین تجربیات موفق دنیا بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که شرایط ایران به دلیل تحریم با شرایط برخی از کشورهای همسایه تفاوت‌هایی دارد که باید آنها را موردتوجه قرار داد، افزود: شرایط کشورهای همسایه با ایران دارای تفاوت‌هایی است و آنها تحریم ندارند اما  به رغم تحریم ها باید این نکته را نیز موردتوجه قرار دهیم که بخشی از مشکلات ما نیز ناشی از تحریم ها نبوده است.

عابدزاده در ادامه  گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرد تا در ۳ سال اخیر صنعت هوایی را در مسیر استاندارد حرکت دهد.

وی با یادآوری این مطلب که یکی از اقدامات ارزشمند سازمان هواپیمایی کشوری اخذ مصوبه مجلس در موضوع آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی بوده است، افزود: پیش‌تر، اقتصاد حمل و نقل هوایی ایران با اقتصاد حمل و نقل هوایی دنیا تفاوت‌هایی داشت که توانستیم از طریق اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی آن را در بستر استاندارد وارد و آزاد کنیم.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در زمینه آزادسازی نرخ مسیر این اقدام طی ۲ سال اخیر به اجرا درآمده است. اگرچه تجربه ایران در این زمینه اندک است و هنوز مشکلاتی در این خصوص وجود دارد اما حرکت، حرکت بسیار خوبی است.

در ادامه عابدزاده یادآور شد: با وجود آنکه در سال گذشته تعداد صندلی‌ها افزایش پیدا نکرد اما در تعداد مسافران داخلی ۱۹ درصد افزایش را شاهد بودیم و شبکه ما نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است که این نویدی برای آینده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بحث توسعه فرودگاهی از دیگر مباحثی است که در دستور کار قرار دارد. در همین راستا به منظور استفاده بیشتر از فرودگاه‌هایی که از آنها کمتر استفاده می‌شد در نظر داریم که هواپیماهایی را به کشور وارد کنیم که در تمامی فرودگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند که با اینکار بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآوریم.

وی در ادامه گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآورد و توسعه فرودگاهی را با شرکت های خصوصی در دستور کار قرار داده که حضور بخش های خصوصی تاثیر بسزایی در اقتصاد حمل و نقل خواهد داشت.

عابدزاده تقویت بازار داخلی را از نقاط قوت در صنعت حمل و نقل هوایی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه سازمان هواپیمایی کشوری در منطقه به غیر از آنکه با کشورهای آسیای میانه ارتباطات خوبی را برقرار کرده تا شرکت های هواپیمایی بتوانند از این فضا استفاده کنند در فضای فرآیندی و قوانین و مقررات نیز سعی کرد تا سیستم خود را به روز کند که اینکار شروع شده است و شرایط شرکت‌های هواپیمایی غیرقابل مقایسه با گذشته نیست.

 

منبع : https://www.iranjib.ir/shownews

گزارش مجمع عمومی سالیانه

 

گزارش مجمع عمومی سالیانه

مجمع عمومی سالیانه انجمن متخصصین الکترونیک هواپیمایی در تاریخ 96/10/12 در ساعت 09:30 آغاز گردید 

در این جلسه که دبیرکل انجمن ، خزانه دار و بازرس محترم انجمن گزارش مرتبط با خود را ایراد نمودند . همچنین کاپیتان باقریان ، دبیر کل سابق انجمن ، گزارش سفر جمعی از متخصصان الکترونیک هواپیمایی و نتایج شرکت آنان در اجلاس مونترال را بیان نمودند . در پایان آقایان مهندس حامد باب الحوایجی و مهندس محمدرضا رحمتی بعنوان دو عضو علی البدل هیات مدیره , مهندس اسماعیل فرج زاده بعنوان بازرس اصلی و مهندس مصطفی قربانی  بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

شایان ذکر است ، از زحمات کاپیتان باقریان تقدی و تشکر گردید .

 

هیات مدیره انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی از حاضرین در مجمع تشکر و قدردانی می نماید.

آیا قربانی شدن ایمنی فضای کشور به بهانه تامین امنیت آن توجیه پذیر است؟

امروزه بخش عمده ای از فرودگاه های کشور زیان ده  بوده و  نگه داری و توسعه آنها هزینه بسیار بالایی را به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تحمیل میکند. از طرفی از آنجایی که در طی چند دهه گذشته صنعت هوانوردی کشور در نوک پیکان تحریم ها قرار گرفته بود ، دولت در شرایط پسابرجام در اقدامی تحسین برانگیز نوسازی ناوگان هوایی کشور را در دستور کار خود قرار داد اما باید به این نکته توجه کرد که  بدون نوسازی بسیاری از سامانه های ناوبری هوایی کشور و تجهیز فرودگاه ها به سیستم های نوین هوانوردی و فرودگاهی ، ایران نمی تواند جایگاه از دست رفته خود در منطقه خاورمیانه را باز یابد.

 

حال بجای اینکه در این برهه حساس کنونی یک حمیت ملی برای حمایت از صنعت هوانوردی کشور شکل گیرد ، متاسفانه قرارگاه پدافند هوایی به بهانه تامین امنیت فضای کشور خواستار دریافت 30 درصد درآمد حاصل از پروازهای عبوری از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شده است. فارغ از مباحث حقوقی این درخواست باید یادآور شد در حال حاضر عملیاتی بودن بسیاری از سامانه های ناوبری هوایی کشور علی رغم اعمال تحریم های طولانی مدت مرهون تلاش جهادگرانه متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران می باشد بطوریکه بعنوان نمونه عملیاتی بودن رادار ریتیون فرودگاه مهرآباد تعجب و تحسین کارشناسان شرکت های بزرگ خارجی را دربرداشته است.

 

با این وجود بسیاری از سامانه های ناوبری هوایی و تجهیزات مرکز کنترل فضای کشور طول عمر مفید خود را طی کرده اند و برای حفظ ایمنی فضای کشور مطابق با استانداردهای ایکائو نوسازی آنها الزامیست. لذا کاهش درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در شرایط کنونی نوسازی سامانه های ناوبری هوایی کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد و بتدریج کاهش ایمنی فضای کشور رقم خواهد خورد.

 

و چنانچه ایمنی فضای کشور زیر سوال رود در اندک زمانی بخش اعظمی از پروازهای عبوری  به آسمان کشورهای دیگر کوچ خواهند نمود و در نتیجه با کاهش درآمد حاصل از پروازهای عبوری نه تنها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محتاج حمایت های مالی دولت خواهد شد بلکه قرارگاه پدافند هوایی نیز به اهداف خود نخواهد رسید و تنها با اتخاذ یک تصمیم اشتباه ، ایمنی فضای کشور به بهانه تامین امنیت آن قربانی شده است.

                                                                                                                     محمدمهدی غفاری

                                                                                            عضو هیات مدیره انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی

اخبار

اگهی مجمع عمومی-نوبت دوم
اگهی مجمع عمومی-نوبت دوم

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی - نوبت دوم -  بدینوسیله به  [ ... ]

Other Articles

احادیث

ذکری برای جلوگیری از اندوه ...

از امام باقر علیه السلام نقل شده است که هر کس هنگام بیرو [ ... ]

آدرس تلگرام

آمار سایت

امروز17
این هفته17
این ماه541
مجموع13831

آی پی بازدیدکنندگان : 34.229.151.87
Unknown ? Unknown Mon 27 May 2019 17:47 توسعه یافته توسط وب سایت جومینا

نظرسنجی

Template Design:Dima Group

پرش به بالا