توافق بوئینگ با 2 بانک آمریکایی و ژاپنی برای ایران

 

جدیدترین خبرها از خرید هواپیما حاکی است، شرکت هواپیماسازی بوئینگ با یک بانک آمریکایی توافق کرده تا هواپیماهای خریداری شده توسط ایران را با مشارکت یک بانک ژاپنی تامین مالی کند.

نیمه ماه جاری مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بوئینگ با اعلام این‌که در مراحل نهایی معامله فروش بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران هستیم، گفته بود: اما هیچ هواپیمایی در سال 2016 به این کشور تحویل نمی‌شود.

دنیس مویلنبورگ در حاشیه کنفرانسی درباره فناوری‌های آینده در شیکاگو افزود: «بر اساس این معامله در سال 2016 هیچ هواپیمایی تحویل نخواهیم داد. تحویل این هواپیماها یک، دو و سه ساله است. اما این فرصتی قابل توجه برای ماست و من خشنودم که ببینم ما در حال پیشرفت مداوم در این زمینه هستیم.»

وی تاکید کرد:‌ در مراحل نهایی کارهای مربوط به ساختار معامله با مشتریان ایرانی قرار داریم و در عین حال با دولت آمریکا در زمینه فرآیند دریافت مجوز همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گرچه در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی خبری از ورود هواپیماهای بوئینگ به کشور نیست، اما یک منبع مطلع در دولت از توافق شرکت هواپیماسازی بوئینگ با یک بانک آمریکایی جهت تامین مالی خریدهای ایران از طریق یک بانک ژاپنی خبر داده است. 

از زمستان سال گذشته به این سو وزارت راه و شهرسازی برای خرید بالغ بر 238 فروند انواع هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ای تی آر با شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی وارد مذاکره شده و تفاهمنامه‌هایی را در این رابطه امضا کرده است. حدود 100 فروند از این هواپیماها بوئینگ، 20 فروند ای تی آر و حدود 118 فروند نیز ایرباس است. یکی از مشکلات این خرید تعلل آمریکایی‌ها برای صدور مجوز اوفک بود که چندی پیش وزارت خزانه‌داری این کشور مجوز 17 فروند را صادر کرد.

نحوه تامین مالی و موانع حقوقی یکی دیگر از مشکلات خرید هواپیماهاست که به نظر می‌رسد بخشی از آنها در حال برطرف شدن است.

یکپارچه‌سازی سامانه اتوماسیون نظارت هوانوردی مرکز کنترل ایران و دنیا

مدیرکل ارتباطات و ناوبری با بیان اینکه سامانه اتوماسیون نظارت هوانوردی مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور روز چهارشنبه(۲۱ مهرماه) بروزرسانی می‌شود، گفت: در پی این بروزرسانی تغییرات فنی و عملیاتی جدیدی در سامانه اتوماسیون مرکز کنترل اعمال خواهد شد.

محمد امیرانی در گفت‌وگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، توضیح داد: این سامانه با بهره‌گیری از ۱۶ سنسور راداری و قابلیت‌های مهمی از قبیل پردازش اطلاعات راداری، پردازش اطلاعات هوانوردی، ذخیره‌سازی و بازخوانی اطلاعات، نمایش اطلاعات ترافیک هوایی و اعلام هشدارهای لازم به کنترلر، امکان نظارت بر ترافیک هوایی، سهولت کنترل و مدیریت آن را فراهم می آورد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری با بیان اینکه فعالیت اتوماسیون مرکز کنترل بر مبنای تعاریف و سیستم‌ پارامترهای متعددی صورت می‌گیرد، گفت: تغییرات این پارامترها به صورت پیوسته در سیستم بروزرسانی می‌شود و برای انجام آن‌ها مطابق دستورالعمل‌های موجود مراحلی دیده شده است. این تغییرات پس از آماده‌سازی اولیه در بخش‌های مرتبط یعنی ادارات کل ارتباطات و ناوبری و مراقبت پرواز؛ در سامانه اتوماسیون فرودگاه امام خمینی(ره) مورد بررسی و آزمایش‌های فنی و عملیاتی قرار گرفته و در نهایت پس از اطمینان از صحت عملکرد، در سامانه اصلی مرکز کنترل بارگذاری می‌شود.

به گفته وی تغییرات مهم و اساسی سامانه‌های اتوماسیون هوانوردی که بطور مستقیم بر جریان ترافیک هوایی تاثیرگذار خواهد بود می‌بایست بر اساس زمان هماهنگ شده قبلی مطابق با سیستم AIRAC DATE در سطح دنیا و کشورهای همسایه به طور همزمان انجام شود. زمان بروزرسانی این تغییرات ۲۲ مهرماه برابر با ۱۳ اکتبر است که مرکز کنترل فرصت دارد تا روز چهارشنبه(۲۱ مهرماه برابر با ۱۲ اکتبر) این تغییرات را اعمال کند تا در روز پنجشنبه( ۱۳ اکتبر) اطلاعات منطقه‌ای و دنیا همزمان یکپارچه شوند. در حقیقت این تاریخ هماهنگ برای همه کشورهاست و این اداره‌کل مجبور به رعایت آن است.

امیرانی عنوان کرد: همه تغییرات در سامانه اتوماسیون مرکز کنترل پیرامون تحقق اهداف ایمنی ترافیک هوایی به بهترین شکل، افزایش ظرفیت ترافیک هوایی، ارتقای قابلیت های سیستم و کاهش فشار کاری بر کنترلرها انجام می‌شود.

برگزاری ششمین دوره آموزش منطقه ای آشنایی با مفاهیم ASBU در فرودگاه تبریز

 

 

در این دوره یک روزه مدرسین اداره کل ارتباطات و ناوبری آقایان میرسعید ، پرتو ، صباحی و پیمان مطالب خود را در مورد مبحث نوین ASBU برای همکاران فرودگاه تبریز ارائه نمودند .

 

 

همچنین در انتهای دوره مهندس حسن تقی زاده نماینده انجمن در فرودگاه تبریز ، به نمایندگی از هیات مدیره فعالیت های شش ماه گذشته انجمن را برای همکاران تشریح کردند و در ادامه گزارشی از فعالیت های در دست اجرا را توضیح دادند.

 


از زحمات و برنامه ریزی مسئولان اداره کل ارتباطات و ناوبری ، مدرسین دوره ، مدیریت و همکاران فرودگاه تبریز  و بویژه نماینده انجمن در فرودگاه تبریز تشکر و قدردانی می نماییم.

شواری نگهبان قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را تایید کرد

شورای نگهبان پس از بحث و بررسی لايحه احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ سي‌ام تير ماه ۱۳۹۵ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود٬ سرانجام چهار بند ماده الحاقي 36 با محوریت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی را تایید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در ماده الحاقی 36 این لایحه با محوریت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی که شامل پنج بند است٬ چهار بند ۱و۳و۴و۵ مربوط به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد تایید قرار گرفته است.

1- سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامه‌هایی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اداره می‌شوند.

۳- صددرصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعم از فروش خدمات و دارایی‌های شرکت، اختصاصی است و پس از واریز به حساب شرکت، افتتاح‌شده توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مأموریت‌های شرکت از جمله نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور هزینه می‌شود.

۴- سازمان هواپیمایی کشوری،‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مشمول ماده(5) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ است.

۵- مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) موضوع تبصره (2) ماده (87) قانون اصلاح ماده(87) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۱۸ و ماده(55) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجراء می‌باشد و بر اساس آیین‌نامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تأیید وزراتخانه‌های راه و شهرسازی و دادگستری می‌رسد، قابل وصول است. تا تصویب آیین‌نامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود؛ براساس بررسی‌های به‌عمل آمده توسط شورای نگهبان در بند 2 ماده الحاقي 36، تأمين كسر اعتبار مذكور، چون به افزايش هزينه عمومي مي‌انجامد و طريق جبران آن نيز معلوم نگرديده است، مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد.

گفتنی است؛ در بند ۲ ماده الحاقی ۳۶  آمده است: اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری (هزینه‌ای و سرمایه‌ای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمک‌ها و سایر درآمدهایی که بر اساس تعرفه مصوب شورای‌عالی هواپیمایی با رعایت مواد (38) و (39) قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین خواهد شد. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.»

پایان چهار دهه تلاش صادقانه در صنعت هوانوردی، مهندس مومنی رخ بازنشسته شد

رحمت‌اله مه‌آبادی٬ از چهار دهه مساعی ستودنی، تلاش‌های شبانه‌روزی و صبر سید احمد مومنی‌رخ عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی که بخش ارزشمندی از تاریخ هوانوردی کشور و شرکت معظم فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است٬ قدردانی کرد.
 

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ حیات، بالندگی، پیشرفت، آبادانی و استقلال ملت عزیز و ایران اسلامی، مرهون بصیرت دین مدار و پرعیار، نیات خالصانه و عزم صادقانه، قدم‌های محکم و استوار و تلاش‌های برخاسته از تعهد و ایثار بزرگ‌مردانی است که با عشق و تعهد، در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم، گام بر می دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران٬ به دنبال بازنشستگی سید احمد مومنی‌رخ در پیامی از ایشان تقدیر کرد.

در این پیام آمده است:«حدود چهل سال مساعی ستودنی، تلاش‌های شبانه‌روزی و صبر و خون دل‌خوردن‌های جنابعالی اتفاقاتی را رقم زده که بخش ارزشمندی از تاریخ هوانوردی کشور و شرکت معظم فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است. شور شیرین خاطرات این تلاش‌های صادقانه در کنار حسن خلق، بردباری و رفتار متواضعانه شما از رده‌های کارشناسی تا پست‌های حساس مدیریت و راهبردی شرکت، در حوزه‌های ستادی،  عملیاتی و تمامی فرودگاه‌های کشور موج می‌زند و اقدامات ارزشمندتان، باقیات صالحات خواهد ماند؛ که  «ماعندکم ینفذ و ما عندالله باق ».

اکنون که دور زمان و گردش ایام، سلسله  وصل را به نطاق فراق می‌کشد و تقدیر این است تا پس از حدود چهار دهه تلاش، در ظل الطاف خاصه الهی درکسوت خدمت به جامعه اسلامی، عزتمندانه از تاریخ 5/5/95 به شرف بازنشستگی نائل ‌گردید، با این امید که در آینده نیز از حضور پر شور و استمرار همکاری شما در این  شرکت همچنان بهره‌مند و برخوردار باشیم، بدینوسیله از سوی خود و به نمایندگی از یکایک مدیران، کارشناسان و سایر کارکنان شرکت از خدمات پرثمر و تلاش‌های مستمر شما در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه شرکت، صنعت و کشور نهایت سپاس و قدردانی را می‌نماید. همچنین فرصت را مغتنم شمرده تا به عنوان وظیفه، مراتب سپاس خود و آحاد همکارانم را نیز تقدیم خانواده محترم و خصوصاً همسر فداکار و مومنه حضرتعالی نمایم که بی‌تردید همراهی و حمایت‌های ایشان در شکل‌گیری این دوران به یادماندنی تاثیری عمیق و انکارناپذیر داشته است. امیدواریم با توکل به خداوند تبارک و تعالی، تمام عرصه‌های زندگی‌تان مشحون از عطر خوش‌نواز ایمان و بندگی بوده و انوار رضایت الهی همواره قرین زندگی پرنورتان باشد.»

اخبار

احادیث

ذکری برای جلوگیری از اندوه ...

از امام باقر علیه السلام نقل شده است که هر کس هنگام بیرو [ ... ]

آدرس تلگرام

آمار سایت

امروز8
این هفته43
این ماه143
مجموع10245

آی پی بازدیدکنندگان : 54.198.142.121
Unknown ? Unknown Sat 22 Sep 2018 12:44 توسعه یافته توسط وب سایت جومینا

نظرسنجی

Template Design:Dima Group

پرش به بالا